dinsdag 14 oktober 2014

PRAAT- & EETCAFE GROENENDIJK - WEERT

Ik ben iemand die heel veel reviews schrijft.
Soms zijn zijn heel goed, goed, gemiddeld, teleurstellend of slecht.

Zondag ging ik met mijn vriendin D ontbijten in Praat - en Eetcafé Groenendijk in de Dijkstraat 1 in Weert bij Bornem.

Het is een bongobon met een waarde van 50 euro.

Na het ontbijt zouden we met Sam gaan wandelen want het is een prachtige omgeving.


Toen we binnenkwamen stond het glaasje cava en (niet verse) fruitsap klaar.

Persoonlijk ben ik daar geen fan van. Ik heb het liever op het moment dat ik ga zitten. Nu stond het klaar op alle tafels die ze verwachtten.

Onmiddellijk kregen we een kommetje met geklutst ei en spek, waarop mijn vriendin zegt 'Ik ben vegetarisch, ik ben dat vergeten melden'. De man houdt zich selectief doof.

Er ligt zalm en 4 sneetjes salami, 2 sneetjes kaas, choco van een huismerk van ik vermoed Colruyt alsook confituur van datzelfde merk.
Big no no voor mij, want als je een ontbijt serveert neem niet het risico met huismerken, maar presenteer Nutella en Materne of zelfgedraaide zaken.
De pistolets ware niet vers van de bakker, de chocoladebroodjes waren te lang in de oven gezet.
We kregen verrassend genoeg een pannenkoek, maar die was uit een pakske. We kregen ook een lekker kommetje soep.
We kregen niet alles dat vermeld stond in de bongo, maar dat vonden we niet erg.

Ik schreef zoals altijd een recensie, dit maal op hun facebook pagina en ik schreef volgende:


Met mijn vriendin komen ontbijten. Mijn vriendin is vegetarisch, maar daar waren geen oren naar. Hoe moeilijk is het om een eitje te maken zonder spek? Confituur en choco waren van een huismerk van een winkel. Hoe kostelijk is het om nutella te voorzien en deftige confituur. Fruitsap was niet vers. Pannenkoek is leuk, maar maak hem zelf en niet uit een pakske. Soepke was wel lekker maar paste niet in het geheel. Pistolets waren volgens mij niet van bij de bakker en de croissants die chocoladebroodjes bleken te zijn waren niet goed gebakken. Om te ontbijten komen we niet meer terug.


Ik krijg hierop een mail in mijn privéinbox van gmail en die gaat als volgt:



Beste,
ik heb gelezen op onze pagina op facebook dat u een slechte ervaring hebt met onze zaak.
Mag ik u vragen zo vriendelijk te willen zijn om uw ervaring over het ontbijt van onze pagina te verwijderen?
Ik vind dat iedereen recht heeft op een eigen mening, maar ik ben ook nog altijd een voorstander van directe communicatie.
Had u dit allemaal aan ons persoonlijk gemeld, had ik geen enkel probleem met een recensie op facebook.

Ik besluit hierop te reageren als volgt:

Beste
Er was op dat ogenblik zelf weinig ruimte tot communicatie.
Het was erg duidelijk dat mijn vriendin vegetarisch is op de moment dat ze zegt 'Ik ben vegetarisch'.
Het was absoluut geen moeite volgens mij om dan even een eitje te maken zonder spek.
En eventueel een extra snee kaas te geven.
Er was totaal geen enkele reactie op.
Betreft de producten, is dat ook mijn mening om te werken met de 'echte merken' in plaats van goedkope en geen verse producten.
Bovendien mag ik mijn mening weergeven op een recensie, anders moet u geen opportuniteit geven tot een recensie.
Of mag het enkel een recensie zijn wanneer alles zeer goed zijn?

Waarop de dame weer reageert met (blijf bij me, want ik ga met dit verhaal wel degelijk ergens naartoe): 

Beste,
Er bestaat zo een vuistregel.
Bent u tevreden, vertel het voort. Bent u ontevreden, vertel het ons!
Bent u overtuigd vegetariër, kan u dit altijd melden bij reservatie.
Dan wordt daar zeker rekening mee gehouden.
Van mij mogen mensen op onze fb pagina zeker een slechte recensie zetten, maar dan wil ik dit liever eerst zelf weten over wat het gaat.
Ik ben en blijf van oordeel dat u dit eerst kan melden, alle tekortkomingen volgens u.
Ik heb het beleefd gevraagd aan u, dat is alles wat ik kan doen.

en ik uiteindelijk reageer met:

Beste


Ik ben het eens met uw vuistregel.

U hebt het vriendelijk gevraagd, dat klopt ook.

Echter blijft dezelfde situatie: toen mijn vriendin meldde dat ze vegetariër is, wat ze effectief vergeten is bij de reservatie, tant pis, is er absoluut geen enkele moeite gedaan om haar daar tegemoet te komen.
Gaat u, omdat ik u vertel dat u in plaats van met witte producten te werken beter de 'echte' producten kan gebruiken, ineens beter producten kopen?
Gaat u zelf deeg maken voor pannenkoeken? (wat overigens heel snel kan)?
Ik vermoed van niet. 
Zo ontstaat dan deze recensie, dat andere eventuele bezoekers weten wat hen te wachten staat.


Deze morgen start ik mijn facebook op en krijg een bericht dat ik een bericht heb geplaatst met ongeoorloofde inhoud en dat het verwijderd is. Ik moet hiervoor nog bevestigen dat ik heb begrepen dat zulke berichten niet mogen geplaatst worden.
Praat - en eetcafe Groenendijk heeft een klacht ingediend en mijn recensie is eraf gehaald.

WHAT THE FUCK !!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten